maandag 18 maart 2013

Overzicht

Ik kan niet wachten tot ik het volgende overzicht zie van de hypotheek. Mijn plan ziet er als volgt uit: Als ik mijn belasting terug krijg dan stort ik ook dit bedrag in de aflossing: dat is wl zo rond de €6000,-. In totaal heb ik dan dit jaar al ruim €18000 afgelost. Dan ga ik het bedrag wat ik maandelijks minder kwijt ben vervolgens extra sparen. Ik spaar nu €250,- per maand, misschien kan ik dat zelfs opvoeren tot €500,- en dat direct maandelijks aflossen? Ik hou in ieder geval mijn buffer op de spaarrekening, alles wat erboven komt kan doorgesluisd. Dat is nog eens een bedrag van €3000,- om de tweede helft van het jaar af te lossen. In totaal dus ruim €21000. Dit gaat me natuurlijk niet elk jaar lukken maar voor het eerste jaar heb ik dan een flinke bres in mijn schuld geslagen.

Hoe dan ook merk ik zeker het effect van alerter zijn op wat er binnen komt en uitgaat: zo kreeg ik pas een behoorlijk hoge rekening van de kpn terwijl ik juist dacht het maandbedrag omlaag te hebben gebracht. Bleek toch een fout te zijn. Normaal had ik dat niet eens doorgehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten