donderdag 4 april 2013

Eerste daling

Mijn hypotheek bedrag is met ruim €60,- per maand gedaald en is nu €867,39 ipv 923,79. Ik vind het nog steeds een schrikbarend hoog bedrag maar het scheelt toch wel enorm. Alleen dit jaar al  'verdien' ik €600,00 aan uitgespaarde rente, per jaar €720 en dat de komende jaren dus. Ik heb hier alleen niet bij gerekend het verlies aan rente als ik het op een spaarrekening zou zetten en de mindere hypotheek rente aftrek.
Het effect van een lagere schuld en direct lagere maandlasten werkt erg motiverend. Ik heb direct een nieuwe aanvraag gedaan om extra af te lossen voor €6.500 als de belasting teruggave binnenkomt. Daarmee heb ik ruim €20.000 afgelost! De vraag is nu, ga ik het geld sparen om dan later in het jaar nogmaals een groter klapper te doen of mijn spaargeld direct elke maand ga doorsluizen.
Belachelijk trouwens dat ik iedere keer toestemming moet vragen om af te lossen, en het duurt eindeloos voor je bericht krijg. 

2 opmerkingen:

  1. Dat gaat toch wel lekker zo! Knap dat je dit toch maar lukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goed werk! Helaas pakt de belasting dalijk 42% van je winst af. Heb je al ooit onderzocht of je extra kunt sparen op je spaarhypotheek? Op die manier daalt de hypotheekrente niet.

    BeantwoordenVerwijderen