dinsdag 30 september 2014

Al ruim een jaar geen aandacht meer aan besteed. Wat is er gebeurd, vroeg iemand een tijdje terug (geen idee dat er iemand zelfs dit blog leest ;-). Wat er is gebeurd is dat ik een baan heb gekregen verleden jaar (en de inlogcode van dit blog kwijt was ;-). Ik werk slechts 3 dagen in de week en het betaald niet veel maar toch. Het scheelt een boel tijd. Bovendien heb ik mijn opleiding afgerond.

Mijn kleine salaris krijg ik aangevuld met ww en een wachtgeld, eigenlijk best riant. Daardoor is het me gelukt om nog meer te sparen en af te lossen. Ik heb nog twee keer een storting gedaan. Mijn maandelijkse hypotheek bedrag is nu €790,83. €138,- minder per maand dan toen ik begon en €38,- minder dan mijn laatste notering hier. Ik sta op het punt weer een storting te doen.

Aan de andere kant. Door het werken merk ik ook weer meer geld uit te geven aan uit eten of onderweg eten, boeken/tijdschriften door lange reistijden en/of moe. De klad zit er behoorlijk in met mijn bezuinigingsdrift. Ook omdat ik merk dat het makkelijk gaat zo. Mijn belastingteruggave was behoorlijk wat lager, geen wonder ik betaal natuurlijk ook veel minder belasting en krijg minder terug aan hypotheek rente. Een voordeel is weer dat ik een fors bedrag terug kreeg van de energie nota omdat ik meer van huis ben en door de zachte winter.

Mijn aanvullende ww houdt echter een keer op dus ik moet weer maatregelen nemen. Er zit nog wat bezuinigingsruimte in opzeggen sportschool abonnement > kom er al maanden niet meer en was ik dit verleden jaar al niet van plan? Mijn internet / mobiel abonnement is ook veel te hoog. ook dit kan terug. Samen levert dat zeker €60,- per maand op. Met een extra wat mijn hypotheek verlaagt is dat toch weer een aardig bedrag.

Wat zou het fijn zijn als ik, zonder ww, toch kan rondkomen van mijn 3-daagse salaris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten